ΕΣΔΕΠ

Σας υπενθυμίζεται η εκδήλωση του Ε.Σ.Δ.Ε.Π. με τους υποψηφίους πρυτάνεις, την ΤΡΙΤΗ, 27/5, στη 1 μ.μ., στην Αίθουσα Τελετών της Φιλοσοφικής.

Η εκδήλωση, χάρις στη βοήθεια του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε., θα μεταδοθεί με web streaming στο κανάλι:

http://www.ustream.tv/channel/e-media-jour-auth-gr

Οι ερωτήσεις αφορούν τέσσερις θεματικές περιοχές. Ο κάθε υποψήφιος πρύτανης θα έχει τον λόγο για 4 λεπτά για τα θέματα κάθε περιοχής και θα του ζητηθεί να προτείνει και συγκεκριμένα μέτρα. Θα ακολουθεί συζήτηση διάρκειας 15 λεπτών για τη συγκεκριμένη θεματική περιοχή με τα μέλη Δ.Ε.Π. Με αυτόν τον προγραμματισμό η εκδήλωση θα διαρκέσει δύο περίπου ώρες.

Οι ερωτήσεις σε κάθε θεματική περιοχή είναι οι εξής:

1. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

1. Η καθημερινή ζωή μας στο Α.Π.Θ., όσων διδάσκουμε και κάνουμε έρευνα στις Σχολές και όχι όσων βρίσκονται στον 7ο όροφο της Διοίκησης ή στο κόκκινο κτίριο της Επιτροπής Ερευνών, καθίσταται ολοένα και δυσκολότερη. Πώς θα λύσετε -αμέσως- το πρόβλημα της καθαριότητας και υγιεινής στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Α.Π.Θ., ένα πρόβλημα που μας ταλαιπωρεί για δύο ολόκληρα χρόνια; Τι θα κάνετε με την ανεπαρκέστατη φύλαξη των κτιρίων και του campus; Έχετε κάποιο σχέδιο για την άμεση αντιμετώπιση του φλέγοντος προβλήματος της διακίνησης των ναρκωτικών; Έχετε συγκεκριμένες θέσεις για το πώς θα διαχειριστείτε το πρόβλημα των εργολαβιών και τις παθογένειες που το συνοδεύουν όλα αυτά τα χρόνια;

2. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε παραβατικές και βίαιες ενέργειες από ομάδες φοιτητών ή άλλων ατόμων που παρεμποδίζουν εκπαιδευτικές, διοικητικές, ερευνητικές ή και συνδικαλιστικές δραστηριότητες ή αυθαίρετα διοργανώνουν πάρτυ και παρεμφερείς εκδηλώσεις προκαλώντας φθορές στους χώρους που καταλαμβάνουν και εκμεταλλεύονται χωρίς άδεια;

2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ Α.Π.Θ.

1. Πώς θα κινηθείτε έγκαιρα, ώστε να αποφύγετε σφάλματα, όπως της απερχόμενης πρυτανείας, που δεν χρησιμοποίησε μεγάλα κονδύλια από τον προϋπολογισμό του 2013 και τα επέστρεψε στο κράτος; Πώς μπορεί να ζητήσει ο πρύτανης από το κράτος αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης όταν δεν χρησιμοποιεί την παρεχόμενη; Έχετε μελετήσει το ζήτημα και έχετε συγκεκριμένες προτάσεις για τη διοικητική και οικονομική δομή του Α.Π.Θ., τόσο την κεντρική όσο και των Σχολών (οργανόγραμμα διοικητικών υπηρεσιών, διαφάνεια, αξιοκρατία στη διαχείριση του προσωπικού και της υλικοτεχνικής υποδομής);

2. Θα διαμορφώσετε αιτιολογημένους αλγορίθμους για την κατανομή των πόρων του προϋπολογισμού του ΑΠΘ (και ΕΛΚΕ και ΕΑΔΠ); Ο προϋπολογισμός και ο απολογισμός του ΑΠΘ θα είναι πλήρης, αναλυτικός και θα δημοσιοποείται έγκαιρα πριν κατατεθεί στη Σύγκλητο (συμπεριλαμβάνοντας τα του ΕΛΚΕ και της ΕΑΔΠ);

3. Θα καθιερώσετε, μέσω του Οργανισμού, σύστημα διαφάνειας και λογοδοσίας στη διαχείριση των οικονομικών και των ανθρώπινων πόρων του Πανεπιστημίου; Θα προχωρήσετε σύντομα στη σύνταξή του, μετά διαβούλευση με τα μέλη Δ.Ε.Π.;

4. Ποια πρέπει να είναι η συμβολή των ερευνητικών προγραμμάτων στα έσοδα του ΑΠΘ, έναντι της κτιριακής και άλλης υποδομής που παρέχεται για την υλοποίησή τους; Πέραν των εσόδων από την κρατική επιχορήγηση, ποια άλλα έσοδα και από ποιες πηγές σκέφτεστε ότι μπορεί να αποκτήσει το ΑΠΘ κατά το πρότυπο ξένων δημοσίων πανεπιστημίων; Πώς θα αντιμετωπίσετε το ζήτημα της διαχείρισης κληροδοτημάτων, δωρεών και χορηγιών στο ΑΠΘ;

3. ΕΡΕΥΝΑ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1. Πώς θα μεριμνήσετε (και σε επίπεδο Επιτροπής Ερευνών) για τη βασική έρευνα και για την έρευνα στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες; Θα μετατρέψετε την Επιτροπή Ερευνών σε ένα δυναμικό όργανο αναζήτησης προγραμμάτων σε όλους τους τομείς με ουσιαστικό συμβουλευτικό χαρακτήρα;

2. Πώς θα ενισχύσετε – ουσιαστικά – την προσέλκυση ξένων φοιτητών και την εξωστρέφεια του ΑΠΘ (π.χ. με αγγλόφωνα προγράμματα ή με θερινά μαθήματα με δίδακτρα ή με άλλες πρωτοβουλίες) κατά το πρότυπο δημοσίων πανεπιστημίων της αλλοδαπής; Είστε υπέρ ή κατά των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά και με ποιους όρους;

3. Ποιες είναι οι απόψεις σας για τις αλλαγές στην δομή του ΑΠΘ μετά την εφαρμογή του σχεδίου ΑΘΗΝΑ; Ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν;
4. ΣΥΠΕΠΗΣ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ Δ.Ε.Π.

1. Αντιλαμβάνεστε ότι το πρυτανικό αξίωμα δεν αποτελεί βήμα για άλλες ενασχολήσεις; Δεσμεύεστε ότι δεν θα επιδιώξετε να είστε υποψήφιος (βουλευτής, ευρωβουλευτής, αυτοδιοίκησης κτλ.) κατά τη διάρκεια της θητείας σας ή αμέσως μετά τη λήξη της και ότι δεν θα επιδοθείτε σε άλλες δραστηριότητες, επαγγελματικού χαρακτήρα, εντός ή εκτός του Α.Π.Θ.; Ποια είναι η θέση σας για τα λεγόμενα «πρυτανικά έργα» που εκχωρεί ο ΕΛΚΕ στον Πρύτανη; Γνωρίζετε ότι ανήλθαν σε 350.000 ευρώ μόνο το 2013; Θα συνεχίσετε την πρακτική; Σκοπεύετε να θεσπίσετε επιμίσθια για τον Πρύτανη και τους αναπληρωτές του και σε ποιο ύψος;

2. Πώς θα διαχειριστείτε την κριτική που θα δεχθείτε για ενδεχόμενα σφάλματα και παραλείψεις; Αναγνωρίζετε το δικαίωμα των μελών Δ.Ε.Π. να ασκούν αυστηρή κριτική στον Πρύτανη, τον οποίο εκλέγουν; Πώς αντιλαμβάνεστε τη σημασία της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης των μελών Δ.Ε.Π. μέσω του Ε.Σ.Δ.Ε.Π. και πώς θα στηρίξετε τη λειτουργία του συλλόγου;

3. Θα προωθήσετε από τη θέση του Πρύτανη τα ζωτικής σημασίας θέματα που έχει θέσει ο Ε.Σ.Δ.Ε.Π. προς τις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές (μισθολογικά, αναθεώρηση διατάξεων για τις εξελίξεις των μελών Δ.Ε.Π., αναθεώρηση άλλων διατάξεων του νόμου για τα Α.Ε.Ι.);

 

Για το Δ.Σ.

 

Ο πρόεδρος                           Ο γραμματέας

Μιχ. Χρυσανθόπουλος      Απ. Χατζητόλιος

 

 

Προσφατα νέα